Ford Sierra

Menu

Strona główna

Dane techniczne

Download

Galeria

Linki

Forum

Historia

Mapa strony

Chat

 

Historia
 
1982-1983
 

Ford Sierra był następcą Forda Taunusa. Okres produkcji Sierry zawierał się w latach od czerwca 1982 do lutego 1993. Samochody pierwszej generacji MK1 były produkowane do grudnia 1986 roku, zaś samochody drugiej generacji MK2 od stycznia 1987 roku. Pierwsza generacja miała charakteryzowała się nowoczesną stylistyką nadwozia o bardzo dobrych parametrach aerodynamicznych. 5-cio drzwiowy hatchback oraz wersja kombi były chwalone przez właścicieli.

Dostępnych było kilka wersji silnikowych, od pojemności 1.3 do 2.8. Wyposażone były w 4-ro i 5-cio biegowe manualne skrzynie biegów lub w automatyczne. Napęd przenoszony był na tylne koła. Przednie zawieszenie było niezależne, tylne zawieszenie półniezależne. Tylny most zawierał przekładnię główną wraz z mechanizmem różnicowym. Na początku dostępne były tylko trzy wersje wyposażenia: L, GL i bogato wyposażona Ghia, która wyróżniała się także wyglądem zewnętrznym.

1984-1986
 

W marcu 1984 r. silnik 1.6 LCS został zastąpiony nowym, bardziej ekonomicznym 1.6 LSD. Zmiany obejmowały zwiększoną pojemność 4 cm3, zmienioną średnicę cylindra i skok tłoka, nowy gaźnik Weber.

We wrześniu 1984 r. 5-cio drzwiowy hatchback stał się dostępny z silnikiem 1.8 REB o mocy 90 KM. W silniku 2.0 zastosowano dwuprzelotowy gaźnik Weber i nowy moduł sterowania zapłonu ESC II. W układzie kierowniczym ze wspomaganiem wprowadzono nową przekładnię o zmiennym przełożeniu.

W grudniu 1984 r. 3-biegową automatyczną skrzynię zastąpiono przez nową skrzynię o czterech przełożeniach. Wycofano z oferty możliwość wyposażenia samochodu z silnikiem 1.6 w automatyczną skrzynię biegów.

W styczniu 1985 r. wprowadzono wersje kombi z silnikami 1.8 OHC pochodzącymi z modelu hatchback.

W marcu 1985 r. silnik 1.8 OHC zaoferowano w wersji hatchback i kombi L.

W kwietniu 1985 r. pojawiła się Sierra Coupe 2.0 S z silnikiem OHC wyposażonym we wtrysk paliwa. Silnik osiągał moc 115 KM.

W 1986 r. do oferty wprowadzono nową wersję wyposażenia Special w samochodach z silnikiem 1.6. Wycofano kombi 1.6 GL oraz kombi 1.8 z automatyczną skrzynią biegów.

W styczniu 1986 r. w modelu hatchback Ghia pojawił się silnik 2.0 z wtryskiem.

W drugiej połowie 1986 r. wprowadzono dwie odmiany specjalne: Laser i Laser Tournig. W obu odmianach stosowano silniki 1.6 i 1.8 OHC współpracujące z 4-ro biegowymi manualnymi skrzyniami biegów.

1987-1989
 

W styczniu 1987 r. rozpoczęto produkcję drugiej generacji samochodów Ford Sierra. Wprowadzono nową stylizację przodu nadwozia. Zwiększono powierzchnię przedniej szyby. Wprowadzono wzmocnienia boczne. Gamę modeli rozszerzono o odmianę z trzybryłowym nadwoziem czterodrzwiowym typu sedan. Dostępne były z silnikami OHC o pojemnościach 1.6, 1.8, 2.0 wyposażonymi w gaźnik oraz 2.0 z wtryskiem paliwa.

W styczniu 1988 r. wprowadzono model GT w limitowanej liczbie egzemplarzy. Napędzany był silnikiem 2.0 o mocy 77 kW. Model ten był wyposażony w otwierany dach, przyciemnione szyby, lusterka w kolorze nadwozia i boczne wzmocnienia drzwi.

W maju 1988 r. silnik OHC 1.8 zastąpiono przez CVH 1.8 o mocy 66 kW. Różnice polegały na umiejscowieniu aparatu zapłonowego i gaźnika.

W grudniu 1988 r. wprowadzono 5-cio biegową manualną skrzynię biegów typu MT75. Oprócz obudowy z lekkiego stopu, wewnątrz zaszły również istotne zmiany.

W kwietniu 1989 r. wprowadzono silnik 2.0 DOHC. Zasilany był gaźnikiem oraz elektronicznym wtryskiem paliwa EFI.

We wrześniu 1989 r. wprowadzono wersję Laser, która była wzbogaconą wersją CL. Posiadała reflektory dalekosiężne, felgi aluminiowe typu GT, czarne listwy wokół przyciemnionych szyb oraz obrotomierz.

1990 - 1993
 

W lutym 1990 r. wygląd zewnętrzny samochodu uległ kolejnym modyfikacjom. Pojawił się otwarty wlot powietrza pomiędzy reflektorami oraz białe kierunkowskazy. W wersji hatchback i sedan przyciemnione klosze tylnych lamp łączył czarny pas. Wycofano wersje wyposażenia GT i S wprowadzając GLS i CLX. Zaniechano produkcji Sierry o nadwoziu Coupe.

W lipcu 1991 r. wycofano wersję wyposażenia CL w kombi. Pojawiła się nowa stylistyka deski rozdzielczej, wspomaganie układu kierowniczego (oprócz CL). W wersjach Ghia i GL oraz częściowo w CLX i CL występowały elektrycznie podnoszone szyby, regulacja wysokości fotela kierowcy, zderzaki w kolorze nadwozia. Wersja GL posiadała chromowane wkładki na zderzakach, boczne listwy ozdobne, ręcznie otwierany dach, zagłówki na tylnych siedzeniach oraz centralny zamek. W wersji Ghia tylne szyby podnoszone były elektrycznie, również w samochodzie o nadwoziu kombi.

W końcu stycznia 1993 r. zakończono sprzedaż wszystkich samochodów Ford Sierra. Miejsce samochodu Ford Sierra zajął Ford Mondeo.

 

Wszystkie teksty pochodzą ze strony www.fordsierra.of.pl

Autor tekstów: Przemysław Cekała.
 

Copyright 2006 by sierrask